BESZÁMOLÓ
2017/2018. tanév
I. félév
Szent Ágoston Katolikus Általános Iskola és Óvoda
Telephely: HARKAKÖTÖNY ISKOLA
2018-02-02
Készítette: Szanyi Edit munkaközösség-vezető
Ellenőrizte: Huszka Zoltánné igazgató
I. Személyi feltételek:
1. Alkalmazotti létszám:
1.1. Tanítók
1. Csanádi Mihályné – osztálytanító – 1. osztály
2. Matajsz Anikó – osztálytanító – 2. osztály
3. Szanyi Edit – osztálytanító – 3-4. osztály
4. Kovácsné Besenyei Veronika – GYES-en (fizetés nélküli szabadság)
1.2. Tanárok
1. Kásané Erdősi Éva – matematika-kémia szakos tanár – 5-6. osztály
2. Horváth Tiborné – magyar-történelem szakos tanár – 7-8. osztály
3. Daskó Terézia – testnevelés szakos tanár (Kovácsné Besenyei Veronika – GYES-en lévő kolléga helyén)
4. Kiliti Zsuzsanna – angol szakos tanár
1.3. Óraadók:
1. Réz Istvánné - heti 2 óra – fizika
2. Tobak Orsolya - heti 6 óra – gyógypedagógia
3. Kudliman-Pataki Noémi - heti 3 óra – logopédia
1.4. Áttanító tanárok:
1. Nagy András – Kömpöcről - heti 2 óra – biológia
2. Pálinkó Zoltán – Kömpöcről - heti 6 óra – földrajz, természetismeret
3. Preszner Richárd – Pusztamérgesről – heti 3 óra – informatika, technika
1.5.Hittantanár:
1. Kuris István László – heti 10 óra
1.6. Technikai alkalmazottak:
1. Fenyvesi Imréné – takarító napi 6 óra
2. Vágvölgyiné Szécsényi Zsuzsanna – takarító napi 6 óra
2. Tanulói létszámok:
2.1. Osztálylétszámok:
Össz. létszám: 36 fő
Lányok: 15 fő Fiúk: 21 fő
2.2. Szociális helyzet:
· Hátrányos helyzetű tanulók száma: 4 fő
· Halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma: 4 fő
· Gyermekvédelmi kedvezményben részesülnek: 10 fő
· Nevelésbe vett: 3 fő
2.2. Napközi/tanulószoba létszámok:
2.3. SNI-tanulók létszáma: 10 fő
2.4. Beilleszkedési, tanulási és magatartás zavarral küzdők: 3 fő
2.5. Logopédiai fejlesztést kap: 11 fő
2.7. Más településről bejáró tanulók: 4 fő
2.8. Külterületről önkormányzati busszal: 9 fő
2.9. Intézményi étkezésben résztvevők: 35 fő
Iskolánk tanulóinak étkeztetését a helyi önkormányzat vette át 2016. január 1-től, és az általa üzemeltetett konyha biztosítja tanulóink számára a napi háromszori étkezést.
II. Tanulmányi munka:
1. Hiányzások:
Osztály | Igazolt hiányzás óra / nap | Igazolatlan hiányzás/ nap | Összesen | Egy főre jutó óra / nap |
1. | 108 / 21,6 | - | 108 / 21,6 | 21,6 / 4,32 |
2. | 154 / 30,8 | - | 154 / 30,8 | 25,67 / 5,13 |
3. | - / - | - | - / - | - / - |
4. | 311 / 51,8 | - | 311 / 51,8 | 34,56 / 5,76 |
5. | 106 / 17,67 | - | 106 / 17,67 | 21,2 / 3,53 |
6. | 21 / 3,5 | - | 21 / 3,5 | 7 / 1,17 |
7. | 208 / 34,67 | - | 208 / 34,67 | 34,67 / 5,78 |
8. | - / - | - | - / - | - / - |
Összesen: | 908 / 160,04 | - | 908 / 160,04 | 25,22 / 4,45 |
Felszólítások száma: -
Feljelentések száma: -
Örülünk, hogy tanulóink egyetlen órát sem hiányoztak igazolatlanul.
2. Magatartás / szorgalom:
2.1. Magatartás: A keresztény erkölcs szabályainak megfelelő viselkedésre való nevelés elsődleges feladatunk. Sajnos egyre gyakrabban fordul elő, hogy a társaikkal és a felnőttekkel szembeni viselkedésük kívánni valót hagy maga után. Tiszteletlenek egymással és a felnőttekkel szemben. Nem ismerik helyüket a világban. Már az udvarias magatartásra is figyelmeztetni kell a tanulókat.
Osztály | Példás | Jó | Változó | Rossz | Átlag |
1. osztály | 5 | 5 | |||
2. osztály | 1 | 5 | 4,2 | ||
3. osztály | 1 | 3 | |||
4. osztály | 3 | 3 | 3 | 4 | |
5. osztály | 4 | 1 | 4,8 | ||
6. osztály | 1 | 1 | 1 | 3,7 | |
7. osztály | 5 | 5 | |||
8. osztály | 1 | 4 | |||
Összesen: | 20 | 11 | 4 | 1 | 4,2 |
2.2. Szorgalom: Elsődleges, kiemelkedő feladatunk a feladattudat, kötelességtudat fejlesztése. A tanulók alulmotiváltsága és céltalansága magyarázza szorgalmuk hiányát és ez egyre nagyobb kihívást jelent a pedagógusoknak.
Osztály | Példás | Jó | Változó | Hanyag | Átlag |
1. osztály | 5 | 5 | |||
2. osztály | 2 | 4 | 4,4 | ||
3. osztály | 1 | 4 | |||
4. osztály | 2 | 5 | 1 | 1 | 3,9 |
5. osztály | 1 | 4 | 3,2 | ||
6. osztály | 1 | 2 | 3,3 | ||
7. osztály | 4 | 2 | 3,7 | ||
8. osztály | 1 | 3 | |||
Összesen: | 9 | 16 | 10 | 1 | 3,8 |
3.1. Dicséretek: Az iskolai és községi ünnepségeken, rendezvényeken való színvonalas szereplésükért kaptak a tanulók szaktanári és osztályfőnöki dicséreteket. A tantárgyi dicséreteket a félév során tanúsított kiemelkedő tanulmányi munkájukért kapták.
Osztály | Tantárgyi | Szaktanári | Osztályfőnöki | Igazgatói | Összes: |
1. | 6 | 6 | |||
2. | 5 | 5 | |||
3. |
| ||||
4. | 5 | 6 | 11 | ||
5. | 5 | 5 | |||
6. | 2 | 2 | |||
7. | 6 | 6 | 12 | ||
8. | 1 | 1 | 2 | ||
Összesen: | 5 | 31 | 7 | 43 |
Osztály | Szaktanári | Osztály-főnöki | Munkaközös-ség-vezetői | Igazgatói | Összes: |
1. |
| ||||
2. |
| ||||
3. |
| ||||
4. |
| ||||
5. |
| ||||
6. | 2 | 2 | 4 | ||
7. |
| ||||
8. |
| ||||
Összesen: | 2 | 2 | 4 |
4. Tantárgyi teljesítések:
4.1. Alsó tagozat: az oktatási törvény értelmében az 1. és 2. osztályos tanulók tanulmányi munkáját szövegesen értékeltük.
1. osztály:
Tantárgy/fő
Értékelés | Magy. olv. | Magy. írás | Mat. | Körny. i. | Hittan | Ének | Rajz | Tech. | Testn. |
Kiválóan megfelelt | 2 | 3 | 5 | 2 | |||||
Jól megfelelt | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | |||
Megfelelt | 2 | 2 | 1 | ||||||
Felzárkózta-tásra szorul | |||||||||
Összesen: | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Tantárgy/fő
Értékelés | Magy. olv. | Magy. nyelv. | Mat. | Körny. i. | Hittan | Ének | Rajz | Tech. | Testn. |
Kiválóan megfelelt | 1 | 1 | 1 | 1 | 6 | 2 | 3 | 2 | |
Jól megfelelt | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 6 | 3 | ||
Megfelelt | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||
Felzárkózta-tásra szorul | 2 | 2 | 2 | ||||||
Összesen: | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 | 6 |
3-4. osztály:
Tantárgy | Tantárgyi átlagok | ||
3. osztály | 4. osztály | Átlag: | |
Magyar nyelvtan | 4 | 3,4 | 3,7 |
Magyar irodalom | 5 | 3,8 | 4,4 |
Matematika | 3 | 3,7 | 3,3 |
Környezetismeret | 2 | 3,4 | 2,7 |
Angol | 3,1 | 3,1 | |
Hittan | 4 | 4,7 | 4,3 |
Átlag: | 3,6 | 3,7 | 3,7 |
4.2. Felső tagozat:
Tantárgy | Tantárgyi átlagok | ||||
5. osztály | 6. osztály | 7. osztály | 8. osztály | Átlag: | |
Magyar nyelv | 2,6 | 3,3 | 3 | 2 | 2,7 |
Magyar irod. | 2,8 | 3,7 | 3,2 | 2 | 2,9 |
Matematika | 2,6 | 3 | 2,5 | 2 | 2,7 |
Természetismeret | 2,6 | 3,7 | 3,1 | ||
Angol | 2,6 | 3 | 3 | 2,9 | |
Történelem | 2,2 | 3,7 | 3 | 2 | 2,7 |
Fizika | 2,8 | 3 | 2,9 | ||
Kémia | 2,8 | 2 | 2,4 | ||
Biológia | 3,8 | 3 | 3,4 | ||
Informatika | 4,8 | 5 | 4,5 | 4 | 4,6 |
Földrajz | 3,2 | 3 | 3,1 | ||
Hon- és népism. | 2,8 | 2,8 | |||
Hittan | 5 | 4,7 | 5 | 5 | 4,9 |
Átlag: | 3,1 | 3,8 | 3,4 | 2,8 | 3,3 |
4.3. Magántanuló: -
Magántanulónk ebben a tanévben nem volt.
4.4. Mentesítések tantárgyi értékelés alól: 2 tanuló
2016.10.17-től az angol tantárgy értékelése alól felmentett a szakértői véleményben foglaltak alapján.
4.5. Kitűnő eredményt ért el: 1 tanuló
- Péter Árpád Alex 4. osztályos tanuló.
4.6. Kiválóan megfelelt: 1 tanuló
- Papp Zétény 2. osztályos tanuló
4.7. Tantárgyi dicséretek: 5 tantárgyból - 2 tanuló
- Péter Árpád Alex 4. osztályos tanuló.
- Péter Árpád Alex 4. osztályos tanuló
- Péter Árpád Alex 4. osztályos tanuló
- Péter Árpád Alex 4. osztályos tanuló
- Lakatos Erik 4. osztályos tanuló,
- Péter Árpád Alex 4. osztályos tanuló
4.8. Bukás: -
A fejlesztő foglalkozásoknak és a lelkiismeretes nevelői munkának köszönhetően nem volt bukás az iskolánkban.
4.9. Lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók: 1 tanuló
5. Tanórán kívüli tevékenységek:
Pedagógus neve | Heti óraszámok | ||||
Fejlesztő fogl. | Tehetséggond. | Szakkör | Sportkör | Összesen | |
Csanádi Mihályné | 2 | - | - | - | 2 |
Szanyi Edit | 2 | - | - | - | 2 |
Matajsz Anikó | 2 | - | - | - | 2 |
Kiliti Zsuzsanna | 1 | - | - | - | 1 |
Horváth Tiborné | 2 | - | - | - | 2 |
Kásané Erdősi Éva | 3 | - | - | - | 3 |
Daskó Terézia | - | - | - | 4 | 4 |
Összesen: | 12 | - | - | 4 | 16 |
III. Első félév fontosabb eseményei, programok:
1. Egészségmegőrzéssel, egészségneveléssel kapcsolatos:
— Ép testben, ép lélek – sportverseny
— Személyes higiénia – vetélkedő
— Plakátkészítés – kézműves délután
— A szép bőr titka – előadás, bemutató
2. Környezettudatos neveléssel kapcsolatos:
3. Hagyományos és kulturális tevékenységek, programok, ünnepségek:
- alsó tagozatosok színházlátogatáson voltak Kiskunhalason
- felső tagozatosok vetélkedőn vettek részt
Író – olvasótalálkozó Turboly Lillával
IV. adventi gyertyagyújtás – karácsonyi ünnepségek az osztályokban
Iskolakirándulás a szegedi Agorába:
- Legokiállítás és
- Számítógépes kiállítás megtekintése
- Séta a Dóm téren
- alsó tagozatosok a Községi Könyvtárban tettek látogatást
- a felső tagozatosok a magyar nyelv érdekességeivel ismerkedtek
4. Szülői értekezletek, fogadó órák, családlátogatások:
· Szülői értekezlet összesen: 6 alkalom
· Fogadó órák összesen: 4 alkalom
· Családlátogatások összesen: 30 alkalom
5. Gyermekvédelemmel kapcsolatos feladatok:
· 3 alkalommal volt megbeszélés és egyeztetés a Gyermekjóléti Szolgálattal
6. Külső-belső ellenőrzések, óralátogatások:
- Csanádi Mihályné – 1. osztály – matematikaóra
- Daskó Terézia – 4. osztály – testnevelésóra
- Réz Istvánné – 7-8. osztály – fizikaóra
- Szanyi Edit – 3-4. osztály – matematikaóra
7. Szakmai programok, továbbképzések:
8. Versenyek, eredmények:
- matematikából: Péter Árpád Alex 4. osztályos tanuló
- anyanyelvből: Dudás Dávid, Horváth Mónika, Maróti Maja, Molnár Máté és Péter Árpád Alex 4. osztályos tanulók
Eredmény év végén várható.
Harkakötöny, 2018. február 2.
Huszka Zoltánné Szanyi Edit
igazgató munkaközösség-vezető
„Engedjétek hozzám jönni a gyermekeket és ne tiltsátok el őket; mert ilyeneké az Istennek országa.”
/Márk Evangéliuma 10:14-15/